luni, 1 august 2016

Pegas triatlon Buftea - primul meu triatlon olimpic

Am fost in weekend la Buftea la un triatlon pe distanta clasica, olimpica : 1500m inot, 40km bicicleta, 10km alergat. Nu prea voiam sa ma duc, ma gandeam ca e prea putin ca sa dau banii pe eveniment, dar am zis totusi ca e un antrenament bun, asa ca m-am inscris chiar in ultima zi. am dat de reclama lor si m-am bagat. E un pic amuzant ca pentru unii asta este proba lor principala, triatlonul olimpic, se antreneaza ore intregi pentru el.. Eu m-am dus asa, nici n-am mai inotat de la Oradea decat o singura data, cu 3 zile inainte, de pedalat doar prin Bucuresti, si cam atat. Am zis ca pentru 2 ore si ceva de efort, maxim 3, nu are rost sa te antrenezi, e abia incalzirea.. Abia de la Half Ironman devine interesant triatlonul din punctul meu de vedere, pe olimpic am luat un singur gel si cam atat, e prea de viteza pentru mine. Ma gandeam ca fac 45 de minute pe inot, 1 ora 20 pe bicla si 40 de minute pe alergare (erau 8 km, nu 10, scria si in descriere), deci pe la 2 ore 45 ma gandeam eu, asa fara tranzitii.

Am ajuns sambata la start cu destule emotii. A trebuit sa ma intorc acasa dupa 1km sa imi iau casca de bicicleta, mi-am luat si casca mea de inot pentru ca mi-am imaginat ca mizeriile alea de la sailfish sigur o sa cada de pe cap, mi-am luat si ochelarii de bicla, tot ce trebuie. Urma sa folosesc aceeasi pereche de pantaloni de la Decathlon la toate cele 3 probe, plus un tricou de ciclism pentru ultimele doua. La distanta aia asa scurta nu mai merita sa imi schimb tricoul dupa bicla.. Practic a fost aproape la fel de optim cu a purta un trisuit - tot ce a trebuit sa fac a fost sa imi pun tricoul pe mine in prima tranzitie, si sa imi schimb adidasii intre ei.

La start am decis sa pun casca proprie, dupa cateva experimente in care mi-am pus ambele casti. Ba mai mult, in caz de ceva, mi-am pus si casca lor in buzunar la pantaloni. De acum incolo clar asa o sa fac, daca vor neaparat imi si lipesc un sticker cu numarul si am terminat balciul, in castile alea de la Sailfish nu o sa imi incapa parul niciodata. Sa stiti sa nu cumparati :)) Eu am o mizerie de la Decathlon, material textil, trece apa prin ea instant, dar macar nu cade. Am inceput inotul, am plecat direct bras, eram in ultimii 5 din toti participantii, dar ce conta? Venisem sa ma simt bine, oricum am ceva emotii in apa. Aveam de inconjurat vreo 2 balize. Dupa a 2-a baliza am luat o gura mare de apa si m-am cam speriat, dar mi-am revenit dupa un minut sau asa ceva si am ajuns cu bine afara din apa. M-am dus la tranzitie, mi-am pus tricoul si pantofii, mi-am luat bicla si am plecat. Cand ma uit la ceas, trecusera 26 de minute cand am iesit din apa, maxim.. Era clar, nu au fost 1500m, nici 1000m nu cred ca au fost. Aia e, norocul meu, ca oricum nu ma pricep la inot.

La bicicleta am mers binisor (dupa parerea mea), 1 ora si 14 minute, putin peste 30 la ora media.Am avut de facut 6 bucle de 6.25  km si am avut cam 12 minute pe fiecare bucla.  Cu toate acestea, au fost doar vreo 25-30 de persoane din 120 cu timp mai slab la bicicleta, ceea ce sincer mi s-a parut incredibil. De unde se si vede ca oamenii aia chiar se pregatesc special pentru proba asta, nu ca mine. Am terminat bicicleta destul de ok si am plecat pe traseul de alergat. Erau 2 bucle de 4km. Pe prima bucla am mers cam greu pentru ca ma intepa un pic ceva in partea stanga, nu stiu ce, splina, inima, nu stiu.. Asa ca a trebuit sa incetinesc destul de tare. Mi-am revenit dupa vreo 3km si am terminat cei 8km in 39 de minute, un timp destul de slab pentru distanta aia, dar totusi la alergare am stat cel mai bine comparativ cu restul, am intrecut vreo 40 de persoane, cam asa.

Per total am iesit pe locul 90, dar, culmea, am fost pe podium la categorie - locul 2 la masculin, 20-24 de ani. Interesant, ce sa mai zic :D Per total un concurs frumos, la care mi-ar placea sa mai vin pe viitor. Au avut ei mici greseli la organizare - traseu de inot prea scurt, traseul de bicla era cam slab asfaltat, de asemenea au permis si biciclete de contratimp, desi au zis ca nu se accepta, dar in rest a fost bine, ii iertam pentru ca sunt prietenii mei care organizeaza Romniceanu Stairs Run.
Cam asa se face un triatlon fara antrenament :))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu