luni, 22 februarie 2016

Winter tri - primul meu triatlon

Postarea asta nu e una spectaculoasa, despre un ultra terminat in genunchi sau un maraton la care mi-am scuipat plamanii. Este o poveste despre un concurs simpatic, dupa care am fost super ok, dar mi-a placut asa ca experienta, fiind primul meu triatlon. Nu se punea problema sa nu termin, intrebarea era, in ce timp? Problema principala era ca proba de bicla presupunea MTB. Nu sunt eu un biciclist fenomenal, adica pot sa tin 30 cu cursiera o perioada destul de lunga, dar pe MTB nu mai sta treaba chiar asa. Iar cand ai un Rockrider 5.0. model 2012 de la Decathlon (prima mea bicicleta, am luat-o sa merg cu ea la facultate ca era mai rapid), lucrurile se mai complica. Am facut inainte un mic antrenament cu ea sa vad cum merge treaba, am reusit sa tin 28 prin Bucuresti vreo 5 km, dar mi-am scuipat plamanii, asa ca mi-am dat seama ca probabil nu voi reusi aceeasi performanta. Deci ma asteptam ca bicicleta sa o fac cam in 30 de minute, 12 km, iar alergarea undeva sub 25, fiind 5.5 km. La inot ma gandeam la 15 minute, fiind 500 metri.. venea cam 1 ora si 10, asta fara tranzitii.. deci undeva la 1:15-1:20, asa mi-am aproximat timpul.

Concursul consta in 5.5km alergat, urmati de 12 km bicicleta, iar la final 500 m inot. Asa, o lejereala scurta, o mica distractie. Am ajuns acolo chitit sa dau tot ce pot. Erau trei starturi, cred ca in ordinea valorii sau asa ceva, eu am fost la startul a 2-lea, si am plecat tare la alergat, 4'00 pe km estimez, cumva am reusit sa fiu in primii 5 la start la alergare, si pe la mijloc chiar am si depasit inca 2, am terminat alergarea al 3-lea din startul meu. Am scos undeva peste 23 de minute la alergare, probabil putin peste 4'00 pe km, dar pentru mine asta era partea lejera, era un efort cu care eram obisnuit.. Alergarea a mers bine, nici nu am avut timp sa imi dau seama cand a trecut, lumea tot imi striga bravo, esti al treilea, pe mine ma amuzau ca stiam ca dupa ce vine bicicleta o sa ma intreaca toata lumea.. Am ajuns intr-un final pe bicicleta, dotarile biclei sunt exceptionale, pinionul mic e de 14, foaia mare de 42, deci din start daca vrei sa scoti ceva viteza trebuie sa pedalezi cu o cadenta foarte mare. Cumva chiar si asa m-a obosit pinionul cel mai mic, am mers cu penultimul, poate m-a ajutat asa mai mult psihic, oricum la 15.5 kg cat are bicicleta aia trageam in ultimul hal, mai avea si drumul gropi.. Erau si cateva urcari mici unde mai bine alergam ca aveam viteza mai mare decat cu bicicleta :)) Evident, m-au depasit o gramada, dar cel putin am tras tare de mine, la final deja vederea mea era incetosata, dupa ce am revenit in tranzitie m-am oprit sa beau niste apa si izotonic, pentru ca ma cam deshidratasem si trasesem tare.. In tranzitia de dinainte de inot am pierdut o gramada de timp, lumea era smechera sa dezbraca pe drum spre bazin, eu am asteptat pana la vestiar, a trebuit sa imi scot toate hainele, colantii aia de alergare refuzau sa se dea jos.. Am pierdut foarte mult acolo, cateva minute bune, nu mai zic ca era dubioasa intrarea, trebuia sa treci neaparat prin vestiar si dadea direct in bazin, eu nu am stiut, si am iesit din vestiar sa caut intrarea.. Sa mai spun cat m-am chinuit sa imi pun chipul de la picior din nou? :)) In fine, am ajuns in bazin, si primul lucru pe care l-am observat e ca bazinul era bestial, eu merg la un bazin de 25m cu adancime de 2m doar la inceput si la final, in rest 1.5, si apa foarte calda.. Asta era imens, avea dimensiuni olimpice, deci 50 de metri si sigur cel putin 2 metri adancime peste tot, daca nu mai bine, mie mi s-au parut a fi chiar 3 dar poate era doar o senzatie. Oricum, cel mai misto bazin pe care l-am vazut vreodata, merita toti banii, si apa era relativ rece.. Foarte tare senzatia sa inoti acolo si sa vezi steagul Romaniei pe pereti. Din pacate a fost un pic aglomerat, eram destul de multi pe culoar la un moment dat, si m-am dezorientat destul de tare, nu as fi crezut ca nu o sa fiu in stare sa numar pana la 5, avand in vedere ca reusesc sa tin minte ca am dat 25 de ture de alergat acasa.. Dar cumva in bazin e altfel, nu stiu ce se intampla, o tura e scurta si dupa vreo 8-10 deja nu mai stii exact cate ai facut, le pierzi numarul.. Initial m-a obosit un pic inotul, dar dupa mi-am intrat in ritm, si cand ar fi trebuit sa ies (sau cel putin asa cred acum) pur si simplu nu mai aveam nicio idee cate ture facusem, eram confuz total.. Puteam sa ies ca nu ma verifica nimeni, ca nu eram eu primul.. da' era prea marfa bazinul ala asa ca am zis ca si asa, ce mai conteaza, ma mai distrez un pic, asa ca am mai dat o tura dus-intors.. Acum ca analizez situatia la rece, sigur am facut 600 de metri in loc de 500, pentru ca am terminat in acelasi timp cu o tipa care inota bras si care cumva tinea aproape acelasi ritm cu mine, desi eu inotam craul (nu sunt nici un inotator minunat, fac asta de amuzament), si sunt destul de sigur ca nu era in bazin cand am intrat, nici macar nu era mai in fata sa zici ca m-am apropiat de ea pe ultimele ture.. Deci e clar, am facut 6 ture, iar ceasul de pe perete era cu 4 minute in urma si am fost convins ca am terminat cu 1:16 pana am vazut ca de fapt era 1:20. Daca stiam ca e in urma nu mai dadeam tura aia de siguranta, ieseam si gata, da' nu imi pare rau, a fost distractiv. La final m-am relaxat cu niste paste si niste bere Radler. Am iesit foarte prost ca si clasament, dar si concurentii au fost tari, adica intre 1:11 si 1:20 erau 100 de locuri, venea lumea la 5 secunde diferenta..
Oricum, per total un concurs frumos, si sper sa prind locuri si la anu'. La final, o poza de pe bicla, facuta de Radu Cristi, un fotograf renumit printre sportivii amatori de atletism :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu