duminică, 7 octombrie 2012

Prima mea săptămână la poli

O să fac o scurtă prezentare la ceea ce am făcut la cursuri săptămâna asta. Începe prima zi, ne ducem noi frumos la deschiderea oficială a Politehnicii, pentru a afla că nu mai sunt locuri în sală, vorbea Androneasca şi lumea s-a îngrămădit, nerăbdătoare probabil. Noi nu am pierdut vremea, am plecat de acolo şi ne-am dus la o terasă să mai "vorbim". Asta era pe la 10 şi ceva. La 1 începea deschiderea oficială a automaticii, la care am avut proasta idee să mă duc. Ceva mai plictisitor şi mai lipsit de conţinut nu cred că am auzit în viaţa mea. Adică toată lumea ne spunea de 100 de ori că Automatica e cea mai bună facultate din ţară. Ok, şi ce dacă? Până la urmă problema noastră este să avem facultăţi bine cotate în afara ţării, aşa un top intern nu prea cred că interesează pe nimeni. Aşa pot şi eu să zic că facultatea X e cea mai bună din sectorul 5, nu e chiar o fericire. Ni s-a mai spus că o să fie greu şi că trebuie să învăţăm, chestii pe care le auzisem de la toţi. În fine, se termină deschiderea, ne ridicăm frumos să plecăm acasă, când se aude o voce: nu plecaţi, că avem curs de Utilizarea Sistemelor de Operare. Suuper, tot ce putea fi mai rău, curs din prima zi. M-am dus acolo, am văzut care e şmecheria, am înţeles că de fapt e curs despre utilizarea sistemului Linux, şi după am plecat. Iar proful mi s-a părut chiar super tare, fiind mai tânăr şi cu o mentalitate mai apropiată de a noastră.

Marţi a fost o zi de forţă, 8 ore de cursuri unul după altul. Am început lejer cu proiectare logică, proful ne-a ţinut o oră de vorbă, timp în care noi ne chinuiam să înţelegem cu ce se mănâncă materia, dar nu am reuşit. Şi sincer nici acum nu prea ştiu exact ce vrea materia asta de la mine, dar presupun că o să aflu. Restul de 2 ore nu am făcut nimic, în cea de-a doua a stat proful pe hol, iar în ultima trebuia să mergem la o prezentare Intel, dar din nou am rămas fără locuri şi am stat pe afară. Următorul curs, programarea calculatoarelor, mi s-a părut cam lejer, având în vedere că începem C de la 0, dar niciodată nu poţi şti ce îţi rezervă viitorul. În fine, ultimele 3 ore au fost o forţă, am făcut algebră, şi dacă nu aş fi avut norocul să mi se fi predat la clasă noţiunile respective mai mult ca sigur că nu aş fi înţeles nimic. 

Ceva despre structură, noi suntem împărţiţi în 3 serii a câte 5 grupe, cursurile le facem cu toată seria, seminariile doar cu grupa, iar la laboratoare se fac două semigrupe, pentru a se putea lucra mai bine. Vreau să spun că după două zile nu cunoşteam mai mult de 5 colegi de grupă, ceea ce mi se părea cam nasol, având în vedre că la liceu după două zile îi ştiam pe toţi la modul nume-prenume. În fine, a venit ziua de miercuri, când am avut 3 laboratoare, aşa că cel puţin i-am cunoscut pe cei din semigrupă. Semigrupa noastră e ceva mai mare, suntem vreo 15, pentru că au fost puţini cei care au preferat să aibă luni 10 ore (chiar dacă miercuri rămâneau doar cu vreo 2). Primul laborator, cel de programare, mi s-a părut cam nasol, adică erau nişte noţiuni simple de C combinate cu nişte instrucţiuni în Linux de care nu ştiam, şi asistentul nu prea părea să se descurce în a da explicaţii. Al doilea laborator nu s-a făcut (şi chiar dacă se făcea noi nu am găsit sala), aşa că ne-am ocupat noi cumva cele două ore libere. Viaţă, nu? Ultimul laborator, cel de USO, a fost chiar tare, asistentul era chiar super. Probabil pentru că a făcut Vianu, nu ştiu :))

Joi am avut mate cu prof. Gologan, unul dintre cei mai cunoscuţi profesori de mate din ţară. Am făcut într-o sală foarte mare, dar cu o tablă foarte mică, proful a zis că el nu poate face mate pe asemenea tablă, aşa că ne-a ţinut de vorbă vreo 2 ore şi la a 3-a ne-a dat drumul. În continuare aveam opţiunea să merg la grafică inginerească, materie la alegere, dar eu am băgat introducere în info, am înţeles că e ceva mai mişto chestia aia, aşa că am mai stat puţin cu băieţii şi după am plecat acasă.

Vineri am avut norocul să nu facem (sau se ne imaginăm că nu facem, nu prea vreau să ştiu adevărul) istoria religiilor. Aşa că ne-am dus doar la seminar la mate, care a fost rupere. Numai probleme nasoale, de idee, la care dacă nu ştiai şmecheria nu prea te puteai prinde. Vorba unora, ar trebui să vorbim doar după prima sesiune :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu